Publikációk

Folyóiratcikk

  1. Kádek-Illés K., & Tamáska M. (2023). School Buildings in the Urban FABRIC as a Result of 21st-Century Suburbanisation: Case Studies on Two Middle-Sized Towns in the Agglomeration of Budapest, Vác and Dunakeszi” Land, 12, no. 8: 1576. https://doi.org/10.3390/land12081576
  2. Harlov-Csortán M. & Tamáska M. (2023) If Dunaújváros and Paks are socialist science and technology cities of Hungary? Studia Historiae Scientiarum, accepted for publication
  3. Gyarmathy Éva, Gyarmathy Zsófia, Kökényesi Imre, Pap Judit, Szabó Zénó & Turmezei Mónika (2023). A számolás tanulásának sikeressége az iskolakezdő szenzomotoros és kognitív profil tükrében. Iskolakultúra, 2023/8. közlésre elfogadva
  4. Gyarmathy Éva, Mérő László, Kovács Kristóf, Kökényesi Imre, Petró Panna, Póka Tünde & Fenyvesi Kristóf (2023). A Mondrian Blocks játék alkalmazása az oktatásban és a kognitív tesztelésben. Magyar Tudomány, november. közlésre elfogadva
  5. Szűcs Antal Mór, Ványi Ágnes (2022). A Mesezene módszer, mint emocionális híd az óvoda és iskola között. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 10. évf., 1. szám 168–178. (2022) DOI: 10.31074/gyntf.2022.1.168.178
  6. Szerk. Halbritter András Albert, Tamáska Máté, (2022). Iskolakert, természet és közösség. Szociálpedagógia, 19. tematikus szám – a MTA Közoktatásfejlesztési Projekt 2021 Tanulási Környezet Kutatócsoport munkája.
  7. Gyarmathy Éva, Gyarmathy Zsófia, Szabó Zénó (2021). A Sakkpalota képességfejlesztő program hatásvizsgálata. Új Pedagógiai Szemle 71. évfolyam 03-04. szám.

Beadott folyóirat cikkek

  1. Gyarmathy Éva, Fenyvesi Kristóf, Musa Saimon, Lavicza Zsolt, Gyarmathy Zsofia, Szabó Zénó & Kökényesi Imre (2023). School-entry Sensorimotor and Cognitive Profile and Success in Mathematics. Journal of Research in Childhood Education. submitted 29-Aug-2023, UJRC-2023-0135
  2. Gyarmathy Éva, Fenyvesi Kristóf, Gyarmathy Zsófia, Kökényesi Imre, Szabó Zénó, Lavicza,Zsolt & Petró Panna (2023). Sensorimotor and Cognitive Profile Test: School-entry Profile and Raven Matrices. Open Education Studies. submitted 11-Sept-2023, OPENEDU-D-23-00166.

Tudományos konferencia

  1. Gyarmathy Éva, Fenyvesi Kristóf, Kökényesi Imre, Lavicza Zsolt, Pap Judit, Turmezei Mónika (2023). Mondrian Blocks – kognitív alapozás az iskolakezdés idején. „A művészet ereje – kifejezés, alkotás, gyógyítás, kognitív és érzelmi fejlesztés” 6. Művészetpedagógiai Konferencia. Magyar Képzőművészeti Egyetem és ELTE, június 14-16.
  2. Gyarmathy Éva, Pap Judit, Szabó Zénó, Turmezei Mónika (2023). Települések lélekszáma és az iskolát kezdő gyermekek fejlődési profiljához illesztett módszertani fejlesztés. Országos Neveléstudományi Konferencia – „Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban.” ELTE PPK, Budapest, október 26-28.
  3. Gyarmathy Éva, Pap Judit, Szabó Zénó, Turmezei Mónika (2023). Módszertan és annak átadási útjai a pedagógusképzésben – A megismerő-fejlesztő tanulási környezetet támogató módszertani műhely. „Felsőoktatás-pedagógiai kutatások és fejlesztőmunka az új feltételek között.” ELTE PPK, Budapest, október 25.
  4. Schwaderer, C., Katharina Rosenberger, K. & Tamáska, M. (2022) Lernräume und Lebensräume. Innovationslabor für Bildungsräume in Bewegung, Technische Universität Wien, 08.06.2022
  5. Gyarmathy E. (2021) Flashcard Project – for easy learning through games. Learning, Invention, and Creativity: Rethinking Local and Global Education, Online International Conference, Apor Vilmos Catholic College and the University of Winchester in association with the Comenius Association. 11 March.

Doktori dolgozat

Szűcs Antal Mór (2023). A Mesezene módszer hatása a fonológiai tudatosságra, valamint a gyorsautomatizált megnevezésre. Doktori értekezés, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Doktori Iskolája, Budapest

TDK dolgozat

Dani-Ördögh Dalma (2023). Iskolakert, tapintás és matematikai fejlesztés alsó tagozatban. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Pécs, II. hely.

Szakdolgozat

Iliász-Bézsenyi Julianna (2021). Mozgáspihenők alkalmazása és eredményei SNI-s gyermek fejlesztő programjában. ELTE BTK Művészetközvetítő és Zenei Intézet, Zenei munkaképesség-gondozó szakirányú tovabbképzés

Varga Katalin (2023) Nonverbal intellectual and spatial-visual ability structure of elementary school children in light of the Cognitive Profile Test. Computer and Cognitive Neuroscience MSc, Budapesti Műszaki Egyetem.

Monspart E. Tamás (2023) Játszóterek, mint nevelési terek.

Strausz Ágnes (2022): Vidéki iskolák térszimbolikája az 1980-as évektől napjainkig

Wald Krisztina (2022) Eltérő társadalmi háttérből érkező általános iskolás gyermekek térhasználata. Publikált: https://avkf.hu/wpcontent/uploads/2023/01/katped_2022_1_2.pdf

Ismeretterjesztő tanulmányok

Gyarmathy Éva (2023) A fejlesztő környezet átalakítása, avagy tehetségfejlesztés címkék nélkül. A tehetség és megjelenése. Óvodai Nevelés, Szeptember

Gyarmathy Éva, Kökényesi Imre (2022) Tapasztalat Alapú tudás I. TaníTani Online, https://www.tani-tani.info/tapasztalat_alapu_tudas_i

Gyarmathy Éva, Kökényesi Imre (2022) Tapasztalat Alapú tudás II. TaníTani Online, https://www.tani-tani.info/tapasztalat_alapu_tudas_ii

Gyarmathy Éva (2021) Éretten az iskolába. In, Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés. RaabeKlett, Budapest

Gyarmathy Éva (2021) Szenzomotoros vizsgálat és fejlesztés. In Egyéni fejlesztés, személyre szabott nevelés. B59. RaabeKlett, Budapest. 1-36.

Ismeretterjesztő előadás

Gyarmathy Éva (2023) A kisgyerekek fejlődésének tudatos irányítása a környezet formálásával. Ceglédi Óvodapedagógusok Szakmai Napja, Cegléd 2023. május 12.

Gyarmathy Éva (2023) A neuroatipikus fejlődés természetes. Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat konferenciája, Budapest, 2023. május 25

Gyarmathy Éva (2023) Tanulási környezet átalakítása Szegedi Egyetem, JGYPK Mentor(h)áló Pedagógiai Szolgáltató Központ „Tanulás és iskola a 21. században.” Szeged, 2023. június 5.

Gyarmathy Éva (2022) 21. század, COVID generáció és a stressz – a fejlesztő tanítás szükségessége. Amerikai Magyar Iskolák Találkozója Online, New York, September 10.

PI-Day részvétel, 2022.03.14

  • Erdély (Románia), Gyergyóremetei iskola, Apáczai Oktatási és Spektrum Alapítvány – Digitális Mondrian Blocks játék többszáz iskolással. Fenyvesi K, Gyarmathy É., Kökényesi I, Brownell, C., & Stettner, N.
  • Maths Festival France – Digital games with Mondrian Blocks – by Fenyvesi K., Gyarmathy É., Kökényesi I, Brownell, C., & Stettner, N.
  • Peruvian Math Festival – Maths and the Mondrian Blocks – by Fenyvesi K, Gyarmathy, É., Kökényesi I, Brownell, C., & Stettner, N.

Fenyvesi K, Mérő, L., Kökényesi I, Brownell, C., & Stettner, N. (2022) Mondrian Blocks and Cognitive training. Mondrian 150, Mondrian Day at National Museum of Mathematics, New York, 19 February.